top of page

KURUMSAL CHECK-UP ve ŞİRKET PİYASA DEĞERİ

Son günlerde yaşadığımız Pandemi Dönemi nedeniyle hem bireysel hem de Kurumlarımıza ait sağlıklı olma hali birincil ihtiyacımız haline gelmiştir.

Kendimize ait sağlık kontrollerine ne kadar önem veriyorsak Kurumlarımıza ait Sağlık Durumunu da zaman zaman “Kurum Check-Up’ı”  ile kontrol etmenizde fayda vardır.

 

Kurum Check-Up’ı için Finansal Süreçler ve  ilgili SONUÇLAR,  ÇIKTI,   Operasyonel Süreçler ve ilgili   SEBEPLER, GİRDİ olarak tanımlanabilir. Sebepler iyileştirilmeden Sonuçlar iyileşmez. Yani;  Ticari, Teknik  ve İdari Girdileriniz;  Mali Çıktılarınız olarak tezahür eder.

 

Çoğunlukla Mali Sonuçlara ve Süreçlere yönelik aşağıdaki sorulara vereceğiniz samimi cevaplarınız Şirketinizin sağlığını ortaya net olarak koyacaktır.

 

 

 


 

 

 

1.     BÜTÇE TABANLI YÖNETİM: Gelir, Gider yatırım bütçeniz var mı? Gerçekleşen durumla, planladığınız durumu mukayese edebiliyor musunuz?

 

2.     İŞ PLANI YAPMAK: 3 yıllık Büyüme, Gelir, Gider, Yatırım vb. planlamanızı kapsayan bir Mali Projeksiyonunuz (İş Planınız) var mı?

 

3.     BÜYÜME YÖNETİMİ: Büyüme hedefinizi nasıl belirliyorsunuz? Cari Büyüme Oranı nedir biliyor musunuz?

 

4.     OPTİMİZASYON: Satışların artması hep iyi midir? Oto finanse edilebilir büyüme oranınızı hesaplamayı biliyor musunuz?

 

5.     ŞİRKET DEĞER YÖNETİMİ: Şirket Piyasa Değerinizi biliyor musunuz? Örneğin, Şirket Piyasa Değeriniz Taşınmazlarınızın değerinin kaç katı?

 

6.     STRATEJİK PLANLAMA VE STRATEJİ YÖNETİMİ: Gelecek Planlamanız ve Stratejileriniz ve Stratejilerinizi destekleyen hedefleriniz tanımlı mı? Stratejik Yol Haritanız var mı?

 

7.     KARLILIK YÖNETİMİ: 8 Tip karlılığı ölçebiliyor musunuz? Farklarını biliyor musunuz?

 

8.     SERMAYE VERİMLİLİĞİ: Sermaye Karlılığı ve Sermaye Dönüş Hızınızı   (ROIC-ROE) nedir? Ölçüp yorumlayabiliyor musunuz? 

 

9.     NAKİT DÖNGÜSÜ: Nakit Döngünüzü hesaplamayı biliyor musunuz? Ölçüp takip ediyor musunuz?

 

10.  İŞLETME SERMAYE YÖNETİMİ: İşletme Sermayesi İhtiyacınızı ölçüp, izliyor musunuz?

 

11.  MALİYETLENDİRME: Faaliyet Tabanlı Maliyet Sisteminiz var mı? Standart Maliyetiniz ve Fiili Maliyetiniz arasındaki farkı biliyor musunuz?

 

12.  FİYATLAMA: Her şey dahil toplam 100 TL maliyeti olan ürünü %10 kar ile 111 TL’ye mi satarsınız? Satış Fiyatlamanızı doğru  karlılık hesabı ile yaptığınıza inanıyor musunuz?

 

13.  SERBEST NAKİT: Serbest Nakit (Free Cash Flow) ne demek biliyor musunuz? İşletmeniz Serbest Nakit Yaratıyor mu?

 

14.  GİDER YÖNETİMİ: Maliyet ile Gider arasındaki farkı biliyor musunuz?

 

15.  BAŞABAŞ / KARA GEÇİŞ NOKTASI ANALİZİ: Başabaş Noktanızı (Kâra Geçiş Noktası) hesaplamasını her yıl bütçe referanslı yapıyor musunuz?

 

 

16.  YATIRIM FİZİBİLİTESİ: Yeni yatırımlarınızın ROI /Geri Dönüşü Süresini Hesaplıyor musunuz? Yapılan yatırım sonrası bu bu hesaplamayı doğrulamak için güncelliyor musunuz?

 

17.  KAPASİTE KULLANIM ORANI / OEE / KAYIP YÖNETİMİ: Hatlarınızın, Tezgahlarınızın KKO ve OEE’ lerini hesaplayarak karınıza etkisini ölçebiliyor   musunuz?

 

18.  ÜRETİM AKIŞ / STOK YÖNETİMİ: “Lead Time” ve “Takt Time” larınızı ölçüp yönetebiliyor musunuz?

19.  MÜŞTERİ BAZLI KARLILIK: Müşteri ve ürün bazlı karlılıklarınızı doğru ölçtüğünüzü düşünüyor musunuz? (Maliyet Dağıtım Anahtarlarınız belirli mi?)

 

20.  FAALİYET TABANLI MALİYET YÖNETİMİ: Hat ve makine saat ücretlerinizi doğru hesapladığınızı düşünüyor musunuz?

 

21.  ERP KULLANIM ETKİNLİĞİ: Fiili Stoklarınızla Sistem Stoklarınız arasındaki fark sizce uygun seviyede mi?

 

22.  FİNANSAL MUKAYESE: Sektör veya Rakip Finansal Performansları ile kendi Finansal Performansınızı mukayese ediyor musunuz?

 

23.  SENARYOLAMA ve FİNANSAL PROJEKSİYON: Olsa Olsa Analizleri ile Finansal Projeksiyon Senaryolarına göre Aksiyon planlayabiliyor musunuz?

 

24.  MALİ ANALİZ: Gelir Tablosu, Bilanço, Nakit Akış ve Öz kaynak Değişim tablonuzu aynı anda analiz edebiliyor musunuz?

 

25.  FİNANSAL RİSK YÖNETİMİ: Likidite ve Borçluluk Risk Göstergelerinizi düzenli Takip Ediyor musunuz?

 


 

Bu Check-Up’daki üst göstergemiz;  Şirketimizin Piyasa Değeri ihtiva edip etmediğidir. Piyasa Değeri Yaratmayı veya değer var ise Piyasa Değeri Maksimizasyonunu  hedeflemek; sahip olduğumuz Varlık Değerinin Piyasa tarafından da tasdik edilmesi anlamına geldiği için Şirket Sürdürülebilirliği adına en kritik göstergemiz olarak birinci sırada yer almalıdır. Bunun için de illaki bir hisse devri, hisse satışı ihtiyacı olmasına gerek yoktur. Sahip olduğumuz Varlığın değerinin makisimize edilmesine ihtiyaç vardır.

 

O vakit, A.Einstein’ın sözünü biraz daha evirerek söylersek 😊 :

 

Başarılı Şirketler her zaman Dünyaya verdiklerinden daha fazlasını Dünya’dan geri  alan Şirketlerdir… Oysa Değerli Şirketler her zaman Dünyadan aldıklarından daha fazlasını Dünyaya geri verebilen Şirketlerdir…”

0 görüntüleme

Son Yazılar

Hepsini Gör

NAKİT SIKIŞIKLIĞI MI SERMAYE AÇIĞI MI?

“Nakit sıkışıklığı mı, sermaye açığı mı?” veya daha teknik bir tanımlama ile “Ödeme gecikmeleri mi, likidite sorunu mu?” Bu soru iş...

KRİZ YÖNETİM TAKTİKLERİ

2018 yılında içine girdiğimiz ve  halen devam eden ekonomik kriz uzun ve yapışkan bir seyir izleyecek gibi görünüyor. Türkiye’de krizden...

Comentarios


bottom of page